Procesní audit

/ 24 října, 2023/ Svět auditu a analýz, Úspěch/ 0 comments

Procesní audit

Příklad využití

Procesní audit je nástroj, kterým organizace zvyšují efektivitu a kvalitu svých operací. V tomto článku se podíváme na konkrétní příklad využití procesního auditu a jeho pozitivní dopady na malou obchodní firmu s počtem zaměstnanců do 40 osob.

Začátek cesty ke zlepšení

klient specializující se na velko- a maloobchod s potřebami pro domácnost, se potýkala s opakujícími se problémy v procesu výroby. Docházelo k opožděným dodávkám, zvýšeným nákladům a poklesu spokojenosti zákazníků. Vedení firmy se proto rozhodlo něco udělat.

Průběh procesního auditu

Audit začal anonymním online dotazníkem na procesní i personální témata. Cílem je analýza současného stav všech procesů a identifikace oblastí, kde lze provést zlepšení.

  1. Definice Cílů a Procesů: Tým začal tím, že identifikoval hlavní cíle obchodního procesu a detailně popsal jednotlivé kroky procesu.
  2. Sběr Dat a Anal: Data jsou sbírána z různých zdrojů, včetně záznamů o nákupu, zpětné vazby od zaměstnanců a zákazníků. Tato data jsou následně důkladně analyzována.
  3. Identifikace Problémů: Na základě analýzy byly identifikovány oblasti, kde docházelo k problémům. Patřily sem zpoždění v dodávkách zboží, nízká efektivita některých pracovníků a nejednoznačné komunikační postupy mezi odděleními.
  4. Návrh Zlepšení: Tým navrhl konkrétní zlepšení pro každou identifikovanou oblast. To zahrnovalo změny ve způsobu objednávání zboží, úpravy logistických postupů a zavedení jasnějších komunikačních protokolů.
  5. Implementace: Navržená zlepšení byla postupně implementována. Tým spolupracoval s jednotlivými odděleními a zajistil, že nové postupy byly přijaty a dodržovány.

Výsledky

Po dokončení procesního auditu a implementaci navržených změn firma začala pozorovat pozitivní výsledky:

  • Zvýšení Efektivity: Díky optimalizaci nákupních a logistických postupů došlo ke zvýšení efektivity a snížení zpoždění v dodávkách.
  • Snížení Nákladů: Úspora v nákladech byla dosažena díky efektivnějšímu využití jednotlivců i týmů.
  • Zlepšená Spokojenost Zákazníků: Díky dodržování termínů dodávek a kvalitnějším výrobkům se zlepšila spokojenost zákazníků.
  • Lepší Interní Komunikace: Zavedení jasných komunikačních protokolů vedlo k lepší spolupráci mezi odděleními.

Závěrem

Procesní audit je silný nástroj, který identifikuje a řeší problémy v podnikových procesech. Firma v příspěvku je jasným příkladem toho, jak může tento nástroj přinést pozitivní změny. Pokud se i vaše firma potýká s podobnými výzvami, může být procesní audit tou správnou cestou k dosažení úspěchu!

Share this Post

Leave a Comment

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*
*